torsdag 26 maj 2011

Träslöjden

För några veckor sedan skrev jag att jag håller på med träslöjd. Men vad var det då jag tillverkade...
Jo dörrstoppare, jag har såå många gånger tänkt att jag ska tillverka några och nu äntligen är det gjort.
I mitt jobb besöker vi så många olika ställen, bär in saker i olika lokaler från turnébussen och sen tillbaka igen. Vi möts av en eller två entrédörrar som oftast behöver ställas upp och det har vi gjort med diverse instrument, dimmer eller högtalare. Men nu är den tiden förbi nu ska dessa dörrstoppare göra jobbet. Vi har två bussar och gissa vilka färger det är på de bussarna;-)? Repöglan är till för att kunna hänga upp dörrstopparen i bussen. Fiffo!





För några veckor sedan var en vän till mig på Färöarna och titta vad hon kom hem med...

Det är ett kilo grönt garn på rullen. Om jag skulle ta å beställa en garngömma av Stickfrossa till den bautarullen:-)
Det ska bli en finfin klänning till vintern.

Toppenfina garner kom hon hem med och jag blev tokglad.

6 kommentarer:

Janette Millbom sa...

du är fenomenalt fiffig!

Anonym sa...

Vilka härliga färger!

Emilia sa...

Så fiffigt!

Maria i Falkenberg sa...

Vilka underbara dörrstoppare! Vi har en som alltid försvinner på skolan som vi lägger ner massor av letar-tid på. Nu förstår jag att om den var så färgglad som dina så skulle vi upptäcka den fortare!

Hawk and Weasel sa...

my goodness vilka fina garner!

Oddvør sa...

En hilsen fra Færøerne

Fin blog! :)