tisdag 24 maj 2011

Hurra ett inlägg!

Min blogg har varit alldeles för död på sistone. Nu ska jag försöka blogga ikapp.
På handarbetsfronten har det inte varit helt dött...
Jag har tillverkat hattar till en dansföreställning vid namn "Håll i hatten!"
Här kommer några av hattarna:


Två virkade kepsar, mönster från 60-talet. Grön: Garn-Essential cotton dk, dubbelt garn, virknål 5, Turkos: Safari virknål 4, mindre nål till kanten å skärmen
Jag gillar verkligen de olika strukturerna som blev på kepsarna.








Den stora randiga hatten är från början ett bord och i mitten av bordet sitter ett lock, som sen blir till den lilla baskern. Den är gjord av papprör som man har till att gjuta betongfundament i. Har klätt röret med markisväv, hattbrättet är gjort av frigolit.

13 kommentarer:

Janette Millbom sa...

De är fantastiska, speciellt 60-tals kepsarna och deras struktur! MÅSTE VIRKA JACKA NU!!!!

Du är fantstisk! KRAM

Elin sa...

Mycket snyggt!!

Stickarn sa...

Väldigt snygga kepsar. Och jag gillar dubbelanvändandet med de randiga accessoarerna. :) You rock!

4U2 sa...

Gillar verkligen!

Emilia sa...

Wow vilka härliga hattar!

Rät&Avig sa...

Så fina kepsar! Kunde bli en sommarhit!
/Ann-Britt

Lena sa...

Fina grejer, men är verkligen den randiga hatten gjord av ett cementrör!!??

Sillen stickar sa...

Tack alla! Å haha å tack Lena, nej den är inte gjord av cementrör, utan ett papprör som man ska gjuta cement i. Ska genast ändra...
C

Anna sa...

He he, cementrör på skallen... det är fnalleballe som fasen tycker jag!
Grymma bilder och fantastiska kepsar gjorda av en ännu mer fantastisk brud!
Löööööövly inlägg! Länge leve en mindre död blogg då!

Lena sa...

Jag som var så grymt impad av tjejerna som så lätt bar cementhattar haha!!

Call design sa...

Jag skall njuta när jag ser föreställningen, hattarna är superfina!
Jag var och tittade på Fröken Sill och Herr Makrill i förra veckan med min barngrupp och de sjunger på sångerna. Inspirerande för alla, ni är bara så bra!

Anonym sa...

Vilka häftiga "Hattefnattar"... Jag blir riktigt stolt över dig syster! Jag lägger genast in en beställning på en turkos KEPS;)) Kram Cina

Anonym sa...

Hej, är det möjligen så att du kan tänka dig dela med dig av de superfina virkade kepsarna? Alltså mönstret? Om du skulle det så blir jag naturligtvis superglad!
MVH/Anna-Karin
aknystrom64@gmail.com