söndag 25 april 2010

Sillen kommer ut ur...





Här är klänningen och boleron som tillverkades för att vara med mig på jobbet. Som denna vecka var tillsammans med Göteborgs symfoniker.
Jag har aldrig berättat här på bloggen var jag jobbar med nu tänkte jag göra det.
Jag jobbar som frilansmusiker och spelar olika musikföreställningar för barn.
Jag har ett alterego som heter Fröken Sill & det är därför som min blogg heter Sillen stickar. Men oxå för att en kompis barn kallar mig för Sillen i Dillen, fråga mig inte varför, men det är ju ett festligt namn:)

30 kommentarer:

miastick sa...

Fröken Sill, du är underbar. Och snygg- med inbyggd korsett i kroppen och allt ;)
För övrigt gillar jag min stjärnmarkör skarpt, jag gillar att jag får ta lite tid att flytta den när jag stickar. Den gör mig glad :)

maria carlander sa...

helt underbar bolero och klänning, du har en skön stil kära sill^^

A-K sa...

Helt underbar klänning. Önskar jag själv kunde sy en sådan.
Låter som ett underbart jobb du har.
Ha en skön söndag.

Therese Lestander sa...

Underbart, klänningen, boleron och hela fröken sill!

Margita sa...

Jättekul och höra vad du gör och det var underbart att se dig i dina nya kläder och jag förstår att barn tycker om dig

isabelle sa...

sjukt snygg outfit! älskar klänningen och färgkombinationerna. ååh. vad har du fått mönstret till klänningen ifrån?

Klockarbarn sa...

Ah, så snyggt!
Grönt är bara för härligt.

annas alster sa...

Vad snygg du är och superroligt att läsa om vad du jobbar med. oss musiker emellan :)

Susilull sa...

Så härlig din fina gröna outfit blev! Kanon!

Textil stil sa...

Å ett sånt kreativt yrke, men det kunda man ju nästan gissat med tanke på din kreativa blogg med all härliga och fyndiga bilder. Inte konstigt att min son tyckte förställigen var toppen o så spela ni ju en av favvislåtarna också...den med fiolen ;)

Dödergök sa...

Vad fin du är! Klänningen är ljuvlig.

Viffla sa...

Du är helt enkelt supersnygg i klänningen och boleron!

Heidi sa...

Riktigt läckert! Man måste helt enkelt vara glad och känna sig bra när man har en sådan outfit! KLart att barna tycker om det!! =)

Manduzana stickar sa...

Gud, vilka underbara kläder!

Clara sa...

Jag blir alltid så glad av dina bilder!
Vilket roligt jobb du verkar ha, speciellt när du får ha så fina kläder på dig :)

Thepas sa...

Herregud vilken snygg outfit. Som en riktigt ärtig ärta!

Anna sa...

Attans bananas så snygg du är! Världens finaste sill på utsidan och insidan.
Vilken underbar föreställning dessutom!
Loooooooooooove!

med nål och tråd sa...

ojoj så kul det låter. Fin som en sill är du!

Sillen stickar sa...

Tack tack å tusen tack för alla fina uppmuntrande - fina kommentarer!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))
Isabelle - mönstret är klippt efter en klänning som jag har.
/Sillen

Anna-Karin sa...

Åååååååå Fröken Sill & Herr Makrill
Du ska veta hur populär du är bland mina syskonbarn :-) Du är också grym på att sticka. Ha det fint!

camilla sa...

Vilken klänning! Grym, är allt jag kan säga!

Janette Millbom sa...

Outfiten är liksom du: fantastisk! Vi bara vääääntar på Pigge å Sigge nu =)

/janette

ANNEPÅLANDET sa...

For et fantastisk antrekk!

Kerstin sa...

Äntligen någon som gillar färg.Underbart//Kerstin

Matilda sa...

Jahaja... det börjar bli dags att ta fram symaskinen igen. Det ser jag ju redan nu. Inspirerande!

ylva sa...

Hej Sillen! Kunde just ana att du hade ett konstnärligt arbete. fantastisk klänning! Glad blir man av dina bilder. Boleron går ju inte av för hackor heller.Mitt i prick kan man kanske säga..:-)

Maria i Falkenberg sa...

Fin outfit! Jag hoppas få höra er någon gång. Göteborg är ju inte så långt bort.

Li.W sa...

Hej! Jag var och såg Fröken Sill och Herr Makrill med en förskola som jag jobbade på för några år sedan :) Den föreställningen var så bra :) Så lustigt och så liten världen är ibland :)
Jätte fin klänning och bolero!
Linda

Anonym sa...

Hej Cilla, ÅÅÅÅhhhh vad fin du är! Helt underbar. Hoppas på att se dig snart. Stor kram/ Anna-Lena

Filifjonkan 1 sa...

Rock en rollklänning typiskt såna hade vi när det var läge för dans ohh så bra det gick alla tjejer var så fina men viktigast var ju snygga trosor med då.Man visade ju baken ideligen i dansens alla turer men gudars så roligt vi hade det rena gympapasset!