fredag 23 maj 2008

Blockad sjal


Det visade sig att garnet till min gröna sjal räckte! Jag sa i tidigare inlägg att det inte kommer att räcka, men jag hade fel- det räckte precis! Så skönt att jag hade fel och noll koll på att se hur mkt garn jag har på nystanet.
Jag tycker att sjalen är överförväntan. Snyggare än på mönsterbilden när den ligger blockad.
En liten miniutvärdering av Harmonystickorna- Jag tycker de är helt fantastiska! Att sticka med dem ger en mjuk lyxig känsla. Jag stickar på rundsticka och övergången till vajern är superslick. Garnet glider lätt över skarven(som inte märks). Vajern är mjuk och följsam.
Jag var lite skeptisk innan jag köpte dem eftersom jag gillar att sticka med metallstickor. Jag stickar hårt och har haft svårt att sticka med trästickor för att det glider för dåligt. Men dessa stickor har blank yta som gör att garnet glider smooth. Jag är toknöjd.

12 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Så fin sjalen är!! Jag har funderat på att sticka en sjal i samma mönster. Nu blev jag sugen!

Anonym sa...

Suck, gånger två ;)
Gillar den där sjalen - står också noterad på att-göra-listan... ;)
Och de där stickorna drömmer jag om - och fortsätter drömma, ja... ;)
Må så grankott...

miastick sa...

Ojojoj... sluta sälja in harmony nu, jag börjar konvertera snart. När de kommer i enfärgat slår jag till.
Sjalen är hur fin som helst! Hurra för dig! Är det icarus som gäller nu?

Strumpstickan sa...

WoW! Den var snygg!

Elena sa...

Mmm... vilken härligt vårgrön sjal! Helt klart snyggare än på mönstret.

Emmas dagar sa...

Jättefin sjal!!! Den ska jag lägga på min önskelista att göra:-)

Helena sa...

Så snygg sjalen blev! Får nog göra den efter ML och Icarus och Laminara.........
Kul att du är så nöjd med stickorna, jag tycker att det bara känns bättre och bättre att vara ägare till så vackra redskap. Kram

PetraO sa...

Sjalen är grym! Och den gröna färgen är en riktig favvo.

Linda sa...

Underbar! Och vilken härlig grön färg det är!

Anna sa...

Sjalen är vacker, kommer att vara perfekt på dig! Visst är stickorna underbara, nu är det ännu härligare att sticka. Vi ses snart!

Sillen stickar sa...

Tusen Tack för alla fina/härliga kommentarer. Och ja det är ännu härligare att sticka nu när jag har finstickorna och nej Mia jag försöker inte sälja in dem utan fick en kommentar om att jag skulle berätta hur det var att sticka med dem. Men jag förstår verkligen att det kan tolkas som att jag försöker sälja;)

Anki sa...

WoW! Vilken fin sjal och vilken läcker grön nyans. Vad mycket fint du har gjort!