torsdag 24 april 2008

Hey Babe...


...you wanna knit me?
Man blir lite sugen när man ser ett sånt här underbart gammalt mönster. Lägg märke till att han röker oxå. Ett litet loppisfynd från i lördags.
Just nu så känner jag mig helt förvirrad av alla saker jag vill sticka. Det finns så många vackra mönster.
Jag tycker att pulsvärmarna för maj är såå fina. Sockklubbens majförslag: Två stycken urtvättade ljusblåspräckliga trosor, som på bilden hänger borta i periferin...
Konstigt att vi ska sticka trosor å inte sockar i sockklubben?
Man har enna lite svårt att veta om de är fina eller ej, helt enkelt.
Men just nu ska jag försöka avsluta Cookiesockarna som är lite segstickade-men fina.

6 kommentarer:

miastick sa...

Hehe, du behöver Ravelry darling. Då kan du se massor av olika färdiga ex av seduction socks eller vad de nu hette. Håller med om att mönsterbilden var oerhört ful. Men jag har nu sett dem som sagt var, och kommit på att de blir snyggast i ljust enfärgat garn. Som jag såklart inte har. Hoppsan, vad ska jag göra då? Hehe.
Min kod: "ojharjg" Typ: oops I did it again tänker jag då.

Strumpstickan sa...

" take a walk on the wild side.."

Anonym sa...

Tack för din snälla kommentar på min blogg :-) (Jag antar att det var du, för din web-adress blev fel).

Ja, det är inte lätt att välja stickprojekt :-)

Åh, vilken fin Laminara du stickat :-) Supersnygg.

Ha en trevlig helg.

Efwa - Medea sa...

Visst ser de trista ut på mönstret men är jättefina när man börjar sticka dem och roliga. Som sagt, du behöver Ravelry. Där finns massor med exempel på hur de kan se ut. Fast det är frustrerande att hitta allt annat fint man kan sticka. Tyvärr går det ju inte sticka lika fort som man hittar nya projekt.
Ha en underbar helg

Anonym sa...

Haha... det är inte ofta man ser en stickbeskrivning med en RÖKARE! Typ "jag har också gått över till flätstickning"

Anna sa...

Snyggingen ser ut lite som Roger Moore! Nu ska jag ut på Ravelry och kolla in Majsockorna och se om jag ändrar uppfattning efter det. Nyfiken på hur dina sockar i lyxgarnet ser ut, ser fram emot bloggning!