torsdag 7 februari 2008

Sillens datagymnastik

Välkomna till Sillens datagymnastik... Vi lutar huvudet sakta åt vänster så att du känner att det börja dra i högra sidan av din hals- stanna där å sträck ut å andas...å nu är du i perfekt ställning för att titta på mina foton...

























Jag har fördrivit min sticktid med att sticka två beställda "Lyckoluvor" till en vän. En egenpåhittad luva. De är stickade i Muskat som jag tycker har sån fin lyster och många fina färger. Denna luva stickar jag på beställning så jag har blivit några luvor genom åren.
Ja då ar det dax att sakta luta huvudet åt höger tills du känner att det drar och sträcker- inte så mkt så det gör ont. Andas lugnt!
Det var allt för denna vecka(på gymnastikfronten).

2 kommentarer:

Lea sa...

Tack!

Jo, längre strumpor behöver fler maskor högre upp på benet. Det finns olika sätt att göra det på, det vanligaste är att sticka ett parti med ökningar/minskningar (vilket håll man nu stickar från) mitt bak. Ibland byter man stickor för att öka/minska omfånget, eller så kan man ta alla minskningarna jämnt fördelade på ett varv. Antingen mäter men och räknar, eller så tittar man på ett mönster (allra helst både och, för forstorleken behöver inte alltd vara kopplad till vadtjocklek).

Annelie sa...

Väldigt söta mössor det här!