onsdag 23 januari 2008

Måste jag anmäla mig till AK?

Cilla: Hej! Jag heter Cilla.
De andra AK(Anonyma Knitters)deltagarna: HEJ CILLAAAAAAAA!!!!!

I förra inlägget sa jag att jag inte fick börja på nåt nytt projekt förrän jag har avslutat projekten på min lista...Vad händer...
Igår när jag skulle gå och lägga mig kunde jag inte hålla mig längre. Jag var tvungen att börja på KALvantarna Anemoi. Vad händer? Jo, jag tassar upp och tar fram det för dagen nyinköpta ullgarnet och gräver febrilt efter strumpstickor i storlek 2.0.
Det visar sig att jag bara hittar TRE!!!!! Vad gör jag? Jo, jag tar fram metalltången och klipper av två vanliga stickor nr2(som syns på bilden). Lommar sedan in till sängen och börjar lägga upp maskor på mina oerhört sofistikerade strumpstickor! Å då känner jag hur klådan i mina fingrar börjar släppa och harmonin kommer sakta tillbaka. Vad gör man inte för att få sticka...?

5 kommentarer:

miastick sa...

Underbart freakigt! Grattis! Imorgon ska jag börja på Anemoi jag med, har precis avslutat monkey! Godnatt :)

Unknown sa...

Ha ha...nöden har ingen lag! Skönt å höra att det inte bara är jag som stickar i sängaen. Har knappt vågat yppa det för någon för risken att bli "idiotförklarad" :-)

Frida sa...

Stickar i sängen dagligen, absolut bästa avkopplingen. Speciellt när jag jobbat kväll och kommer hem 21.30.

Anonym sa...

Ett klassiskt fall av stickmissbruk!

Anna sa...

Hej CIIILAAAAA, det var en kreativ lösning!
Snart får vi ju nya stickor...