torsdag 31 januari 2008

Hemlis3-jag är på!


Jag vill vara med i hemlis3. Jag älskar överraskningar- Att överraska andra likväl som att bli det. Så jag tycker det ska bli jättekul.
1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Diggar mest Ull -Alla former av ull, merinoull, alpaca, silke, lin, mjuk mohair.Absolut inte akryl
(Har svårt för melerade garner) men just Noros garner går hem;)


2. Vilka är dina favoritfärger?
Rött-brunt-turkos-cerise-ärt/limegrönt. Gillar mer klara färger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Gammelrosa- ljuslila-ljusgul- Är inte så pastellig av mig


4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
trästickor och plast. Har sett söta korta strumpstickor som jag tycker ser spännande ut. Är med i både sock och pulsklubb(stickameras)…

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Sen jag var ca 8år. Är mittemellan. Vill lära mig sticka flätor. Blir bättre å bättre på att sticka på engelska

6. Dricker du kaffe? Te?
Te Te Te. Svart-rött-ört! Gillar inte blommiga smaker, vanilj-rökt te
Älskar Earl grey, kryddiga smaker som kanel, kardemumma, chai

7. Är du allergisk mot något?
Pälsdjur

8. Vilken slags musik tycker du om?
Tycker om att dansa till 70talsdisco
Lyssnar gärna på:
Salem Al Fakir, Stevie Wonder, Regina Spector
Å många fler. Gillar klassiskt-visa-folkmusik-pop-soul

9. Favoritgodis?
Choklad-både mörk å ljus, Polly, saltlakrits
Älskar princesstårta


10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
jag virkar, syr, gillar att pärla och pyssla i papper och med pennor

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Vantar och mössor och sjalar-i den ordningen. Vill sticka större saker men är lite feg för att jag stickar för hårt och då kommer inte mönstret stämma.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nix

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
En lång benvit kofta med flätor och sjalkrage med stickat skärp a la 70tal.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja det gör jag- 16 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja- jag är med i pulsklubben(stickameras)

16. Stickar du sockor?
Ja, just nu vet inte om jag gör det om ett år…- jag är med i sockklubben(stickameras)

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
storlek 40

18. När fyller du år?
26 september

19. Stickar du med pärlor?
Jjjjjaaa det gillar jag

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Romaner-En favvoförfattare är Paul Auster
Är med i en bokklubb och hinner nätt och jämnt läsa boken till klubben. Det beror på att jag stickar så mkt just nu så att jag hinner inte läsa

Inga kommentarer: