söndag 19 februari 2012

Flätor flätor flätor


Jag har en naturvit favvoflätolle som jag köpte på Camden Market (way back), som jag använder ofta.
När min syster önskade sig en likadan så då kopierade jag endel av flätorna från favvoollen,
och till slut fått ihop denna raglandito.
Den är stickad i en mkt härlig 4 trådig höglandfårsull från Naturgarn
med stickor 5.
Mönstret är mitt eget:-D Det är första gången jag stickar en tröja helt utan mönster och jag vill villigt erkänna att jag glad att jag lyckades...men det har ju inte varit helt utan hinder...

Jag älskar flätor!



Jag hade först en resårmudd längst ned på ollen men det blev inte bra och jag är alltid rädd för att muddar ska bli slappa och inte behålla spänsten. Så jag repade upp mudden och gjorde en slättstickadkanal som jag sedan drog ett rött resårband igenom och avslutade med ett klämstopp(påhittat ord)

Ägarinnan är nöjd!!!=Jag jäklarns nöjd!!! <3

14 kommentarer:

miastick sa...

Hurra x 1000! Fin syster :)

herr avig / mr purl sa...

Ni ska verkligen vara riktigt nöjda båda två! Supersnyggt!

Otaliga projekt sa...

Fantastiskt! Den är så fin så jag blev glad jag med.

Emilia sa...

Supersnygg! Och med fina detaljer!

Cecilia N sa...

Så himla snygg och harmonisk.

Janette Millbom sa...

Så himla vintermurrig och fin! Förstår att du är nöjd nu!

Var det du som ville veta hur man la upp/maska av i resår? Nu vet jag allt :D

Kaffa snart?

StinaKajsa sa...

Vilket fantastiskt jobb du gjort!

Paula sa...

Wow vilken snygg, och med roliga detaljer! Och fin mössa också!

Majstess sa...

Jättejättefin!!!

Anonym sa...

TUSEN TACK och miljoners kramar till dig Cilla för min fina flät-Olle!!! Idag skiner vårsolen i Blekinge... nu ska jag bege mig ut på en promenad med min fina flätolle! Puss & Kram från syster Cina:)

Anna sa...

Men shit, hur har jag kunnat missa att den är klar! Så snygg den blev/är och stoppen i rött var perfekt!
Så jäkla duktig du är!

Anna-Karin sa...

Åååå vad fin den blev! Lycka till den som får bära den :-)

knitbyme sa...

Så fin den är med vackra detaljer!

Anonym sa...

Men allvarligt vilket jobb! Snyggt och imponerande hörru!