fredag 28 oktober 2011

Fin får fint!


Denna Shetlandtrianglesjal med stickor 10 i Alpaca VIKING Alpaca, har jag stickat två gånger tidigare och förmodligen kommer det bli fler.
Den blir så himla mjuk och gossig.
Just denna sjal ska en vän få som har kämpat sista tiden, hon behöver denna varma sjal..."The Woolpatrol" rycker in...

Nu ska jag gå och överlämna den, men först ska jag äta upp säsongens första pepparkaka.

ps. För övrigt så stickar jag på så många olika saker, det är ett virrvarr av UFON som dansar disco här hemma, kanske snart tar nån av dem en paus så jag kan färdigställa :-) ds.

6 kommentarer:

Lykke sa...

Det er et super smukt sjal - håber det kommer til at varme både krop og sjæl hos modtageren :-)

Nystanet Woolly I sa...

Åh vad fin den är, nu blev jag med sugen...

Janette Millbom sa...

Åh vad glad hon ska bli!!

Ett nystan.. sa...

Vad fiiiin! Jag håller precis på med samma sjal. Men med stickor 4.. :( Stickor 10 måste jag också prova!

Anonym sa...

Jag väntar och väntar...men det kommer inget inlägg. Du är sjukt inspererande och snälla, snälla kan du inte börja uppdatera igen? :) Älskar din blogg och du är så fantastiskt duktig!

kram!

Hemmets Journal sa...

Hej!
Jag snubblade nyss över din supertjusiga blogg och tror att du kanske uppskattar ett tips på ett nystartat community för handarbete.

Det heter ”mitt handarbete” och är en fristående sida till Hemmets Journal.
Här kan du följa andras pågående handarbetsprojekt och även lägga upp och tipsa om dina egna alster. Så finns ett forum som är super om du vill sprida info om stick/virk/sykvällar och liknande.
Sidan blir också en naturlig plats att blogga på om man vill ha läsare som är där för samma sak som du, alltså handarbete!

Hoppas du hittar dit! Välkommen!

Liza,
www.hemmetsjournal.se/handarbete