tisdag 18 januari 2011

Många nyanser av gult...

...blir det i dessa svåra fotograferingstider...

En liten liten gosse vid namn Ivan har fått denna hjälmmössa(stickor 3.5). Jag har tagit garn från min stash, så det blir mitt januari bidrag. Ett litet hurra för det! Vet inte riktigt hur jag ska redovisa det på ravelry, nån som vet?

Min vän E behövde en ny vänstervante då den förra hade försvunnit. I helgen virkade jag en ny till henne(virknål 3.5 tvåtrådigt ullgarn, mönster Stickfrossas virkade vantar)

Igår damp denna bok ner i min brevlåda. En perfekt bok för ett flätfreak som jag.
Ciao!

4 kommentarer:

sticka går ju sa...

Fin mössa och fin vante! Och tänk att ha en vän som stickar en ny vante åt en när en har kommit bort! Gillar också den där boken, men märker att jag blivit sågottsom beroende av diagram och tycker att beskrivningar i text är knöliga.

Elin sa...

En toppenvän är hon sillen! och hon blev inte ens lite sur när jag sa att jag tappat en av vantarna. Nu slipper jag frysa om en hand. Tack, tack, tack!

Efwa - Medea sa...

Superfina saker som vanligt. Du undrade hur du skulle "redovisa" ditt färdiga bidrag i 12in2011 och det finns "en tråd" i gruppen för varje månad där du kan skriva om det och lägga in bild från på det färdiga.

jennie sa...

vilken fin hjälm, på den fina lilla killen. var kan man hitta mönster på hjälmmössor, eller har du improviserat?