lördag 10 juli 2010

Jag hade en gång en...

(melodi: Jag hade en gång en båt)
Jag hade en gång en blogg
med stickning, virkning och garn
men det var för länge sen, så länge sen.
Svara mig du, var är bloggerskan nu?
Jag bara undrar...(klapp, klapp)
Var är bloggerskan nu?

Jag är här! Men jag har helt kommit av mig med bloggeriet, men stickar lite då och då. Och drömmer desto mer om vackra stickade tröjor, jackor och vantar. Under tiden som jag drömmer så stickar jag pomatomusmuddar. Alltid bra att ha på lager för att ge bort i present. Dessa knallgula är gjorda av Wollmeise sockgarn, som jag har fått av Mia
stickor 2.25, 60 maskor

12 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Jätteläckert med det mönstret i det här soligt gula!

Dödergök sa...

Vad glad jag blev över ett inlägg från bästa Sillen! Muddarna är jättefina! Precis såna ska ja sticka till hösten.

Lillemor i Hummelsta sa...

Åååh vill haaaa... vågar inte ge mig på pomatomus, har laddat ner mönstret, men det är fullknökat av konstiga sticktermer som inte finns i mina slätstrukna ordlistor. Hm, besvikelse!

frisky frog sa...

Vilka härliga muddar! Den som inte blir glad av att bära dem...
Meningen med bloggen är väl att man ska använda den när man känner för det. Ibland blir jag les på både bloggning och stickning, men som väl är hittar jag tillbaks. =)

Janette Millbom sa...

Så härliga! Är heller inte så aktiv. Jag hinner itne med alla kidsen hemma, och sen har lusten gett sig lite med...

/janette

Karin sa...

Finfina grejer till en fin hering.
Jag tycker att du ska blogga när du som minst känner för det. Då blir säkert inläggen uppfriskande sura. Surströmming helt enkelt.

Anna sa...

Himla snygga! Jag håller med syrran förövrigt, bör ju få oss andra att skratta!

miastick sa...

Cilla, vilka grymma muddar det blev av garnet, kul! Hoppas du har en härlig sommar! Kram!

Sofia Andersson sa...

Vilken härlig blogg! Så mycket fina bilder!

Pixi sa...

OHHH UNDERBARA!!!!! WOW =)

Elins Strikkeri sa...

Åååå det var nydelige pulsvarmere:))

Carina Söderqvist sa...

Vilka underbara gula muddar. Tycker möntret verkar svårt. Är det det?