onsdag 6 maj 2009

Black & White & Colours


Än tycks jag inte ha kunnat ta mig ur pomatomusträsket (å än är det inte slut). Men vad gör det när mönstret är så snyggt. Alltså ett par pulsvärmare i pomatomusmönstret i svart Cherry tree hill-garn med knitPro strumpstickor nr 2.5
Jag gjorde de lite längre -2.5 rapporter å lite längre resårkanter.

Vita Estermuddar från StickFestiVästhäftet. Man får mönstret om man köper det härliga champangegarnet till på Deisy Design. De är stickade med KNitPro strumpstickor 3.25




Just nu har jag blivit inspirerad av andra bloggar att ta tag i min monsterfilt/mormorsfilt. Så jag håller på med den halvcharmiga sysslan FÄSTA TRÅDAR!

9 kommentarer:

SF sa...

Oj vilka läckra muddar! svart pomatomus var ju hur fina som helst. Jag har också köpt garn till vita Ester muddar, men inte börjat med dem. Dina var ju klart inspirerande

PetraO sa...

Vilka fina muddar, nu måste jag också börja på min Ester i rosa tror jag. Spännande att se mormorsfilten. Kram

Anna sa...

Woo Hoo, så snyggt! (släng inte garnresterna, de går att spinna in i nytt garn!)
Angoragarn till kanten imorgon om du tränar pump med oss, annars senare. Storkram till dig från mig!

Elin sa...

Vad fin mormorsfilten kommer att bli! Fina färger. kram

Sunna sa...

Så läckra muddar, båda två

Susilull sa...

Snyggt, snyggt! Det är så fräscht med svart och vitt!
Det var en snäll benämning på fästa trådar, "halvcharmig syssla" :-)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vitt och svart lyfter mönstret så det blir grafiskt.

miastick sa...

Asasnygga grejer!
Hoppas vi kan ses snart! Hör av dig om när du kan och vill. Love you!

Karin sa...

Finfinfina muddar.

Gillar också ditt ufo-projekt. Påminner om en virkad kudde som Annas och min storebror fick när han var liten av vår otroligt pyssliga moster. Blev nostalgisk när jag såg den.

Gillar inte att fästa trådar. När jag läste ditt inlägg kom jag plötsligt ihåg varför jag inte stickar längre.