lördag 7 februari 2009

Inspirerad!

Detta vackra stickfodral har jag fått av underbara generösa Stickfrossa.

Tusen Tack Anna! Jag älskar färgerna.
Å inspirerad av detta fodral gick jag till en garnaffär nära mig och inhandlade dessa virkgarner. Jag är sugen på att virka lite små saker...

Å inspirerad av dessa garner började jag sticka på ännu en Swallowtail sjal i vitt Regia silk garn

Om ni undrar hur jag fick ihop den inspirationskjedjan. Så kan jag bara säga att av pur färgglädje så blev jag tvungen att sticka nåt i vitt!! Nej inte så, utan jag blev glad av färgerna som känns våriga och jag vill ha en vit sjal till våren... som snart är här TJooHoo!

7 kommentarer:

Helena sa...

Helt logiskt tycker jag. Underbart våriga färger. Nyfiken på vad du kommer knopa ihop för något.
Kram

PetraO sa...

Vilken fantastisk inspirationskedja - nu blev jag också inspirerad till stordåd! Stickfodralet är underbart - våran Anna är bäst!

miastick sa...

Jag tycker också kedjan verkar helt logisk :)
Hurra för sånt vackert vårigt stickfodral och hurra för virksuget.
Själv stickar jag i rosa!

Anna sa...

Vilken härlig kedja jag fick vara med att dra igång! Baby, tänk att vi snackar vår! Finns ju bara en sak att säga.... Woo HOOOOOOdelihoooo!

annas alster sa...

Spännande att se vad det blir för små virkade saker. Stickfodralet är verkligen underbart. Hon är duktig den där Anna... :)

teresa sa...

Inspirerande bilder också.
Hittade boken med "garntanten" ( bilden överst på din blogg) idag, kul bok. 10 kr..

Dödergök sa...

Å vilka färger! Det är som att det spritter i en så här års av längtan.