måndag 10 november 2008

En grå måndag eller ett prickigt brev dimper ner...

Idag är det bara så grått och regnigt i Göteborg så jag kände mig hyfsat seg när jag gick upp. Efter tag kommer brevbäraren och ner dimper ett prickigt brev...


...jag öppnar & i finns det ett handsytt supersnyggt egendesignat etui för stickor (eller virknålar)


Clover-virknålarna tar genast kaxigt plats i etuit


Nej, men kolla! KnitPicksnålarna lobbar kvickt bort dem...


nej men Herre Gud! Det utbryter ett krig mellan Clover-virknålarna och KnitPicksnålarna... Hur ska detta sluta? Vilka ska bo i etuiet?


Anna TusenMiljonersTACK för att du förgyller min tillvaro.Kram!
ps. grymt att man inte behöver knyta ihop etuiet utan bara göra tre omslag.Najs! ds.

6 kommentarer:

PetraO sa...

Jag hejar på knitpicks! Och visst är det underbart med prickiga paket (jag var jätteavis tills jag själv upptäckte mitt i brevlådan...)Kram

miastick sa...

Hurra! Det bästa är om man har ganska lite av båda sorterna, för då kan allt få plats i stickfrossa-etuiet :)

Anna sa...

Jag håller allt på virknålarna. De är ju lite fula och ramas in bra i lite färg! Kram till dig.

Helena sa...

Håller med Anna, den otäcka Clover färgen mår bäst av att döljas när man inte använder dem! Kram

Anonym sa...

HAHAHA! Vilket roligt krig! (Det är inte ofta man kan säga så!)

Visst är det besvärligt när saker ska bråka med varandra; häromdagen köpte jag 2 böcklingar o de var osams o bråkade i påsen hela vägen hem - fast jag sa till på skarpen!

med nål och tråd sa...

haha vilken fajt. Det kanske blir delad vårdnad :)
Jättefint etui!